Sænk prisen for at parkere i Ørestad

Det er alt for dyrt at parkere i Ørestad, og man er ikke en gang sikker på, at der er en ledig plads. Vi konservative vil gerne sætte prisen for at parkere ned.

Københavns Kommune har et overskud på kommunens regnskab i 2020 på 900 mio kr. Vi vil gerne bruge nogle af disse penge til at sætte prisen ned på parkering. Vi ser gerne, at kommunen lejer parkeringspladserne af By & Havn og stiller dem billigt til rådighed for beboere og pendlere.

Ved at stille pladserne billigt til rådighed – kan vi samtidig gennemføre et forsøg, hvor pendlere kan parkere billigt i dagtimerne og bruge Metroen videre til deres arbejdsplads – sådanne Parkér og Rejsanlæg (Park and Ride) er kendt mange steder i udlandet, men bruges ikke i København. Det vil mindste trængslen i København, hvis flere stiller bilen i parkeringsanlæg langs metroen, og bruger metroen det sidste stykke ind til Indre By.

Vi har kæmpet i årevis for lavere parkeringspriser i Ørestad. Dette forsøg skulle gerne gøre det endnu mere attraktivt at nedsætte prisen på parkering – og få endnu flere til at bakke op om det konservative forslag.